Czym są turnusy terapeutyczne AAC?

Turnusy terapeutyczne w MadaGada są odpowiedzią na potrzeby rodzin dzieci o złożonych potrzebach w komunikowaniu się.

Stanowią wsparcie dla dzieci o złożonych potrzebach w komunikowaniu się oraz ich rodzin w odszukaniu i budowaniu skutecznych sposobów w porozumiewaniu się.

Turnusy terapeutyczne dedykowane są dzieciom, które nie porozumiewają się werbalnie lub których mowa nie jest efektywna i funkcjonalna.

W turnusach biorą udział także rodzice.

madagada turnus terapeutyczny

Co się dzieje podczas turnusów terapeutycznych AAC?

Podczas tygoniowego turnusu AAC dzieci objęte są:

Rodzice podczas trwania turnusu mogą: 

Dzięki temu mogą uzyskać realne wsparcie w procesie budowania kompetencji komunikacyjnych dziecka, jaki i swoich w roli partnera komunikacyjnego.

Ponadto turnus jest też dla rodziców okazją do poznania innych rodzin mających podobne wyzwania.

turnus terapeutyczny aac
turnus terapeutyczny aac (32)

Turnusy terapeutyczne AAC
(stacjonarne Łukowice Brzeskie, woj. opolskie)

1.Odbywają się w miejscowości Łukowice Brzeskie w województwie opolskim, powiat brzeski, pomiędzy Opolem a Wrocławiem.

2.Terminy turnusów terapeutycznych umieszczone są w formularzu zgłoszeniowym.

3. Każdy z turnusów trwa 5 dni i odbywa się zawsze z udziałem rodzica.

4. Koszt udziału w turnusie terapeutycznym jest zależny od wybranego pakietu:

  • pakiet standard (4 zajęcia) – koszt 4500zł,
  • pakiet standard+ nocleg* – koszt 6000zł.

 

Pakiety nie zawierają wyżywienia.

*Pakiet standard+ nocleg zawiera nocleg w RIO Apartamenty Skarbimierz.

 

5. O zagwarantowaniu miejsca na turnusie terapeutycznym AAC decyduje data wpłaty 100% wartości turnusu.

6. Zapisy na turnus odbywają się przez formularz rejestracyjny. Skontaktuję się z Tobą mailowo w ciągu 7 dni od wysłania formularza.

Co mówią rodzice o turnusie terapeutycznym AAC?

Serdeczne polecam turnus który będzie odpowiedni dla każdego dziecka, które boryka się z jakimkolwiek problemem związanym z mowa. Moja córka dzięki turnusowi zyskała uwagę i koncentrację oraz zaczęła powtarzać samogłoski, spółgłoski i sylaby oraz odgłosy zwierząt. Nie mogłabym oczekiwać niczego lepszego 🙂

Na pewno będziemy uczestniczyć w kolejnych edycjach. Córka z przyjemnością uczestniczyła w zajęciach. Rodzinna atmosfera i wsparcie pań terapeutek na 102! Najlepszy turnus terapeutyczny dla dzieci!

Angela
mama Laury
Laura

Na turnusie nakierowanym na naukę alternatywnej komunikacji, zorganizowanym przez MadaGada Magdalena Bucyk, byłyśmy pierwszy raz i mam nadzieję, że nie ostatni.

Cały turnus przygotowany był bardzo profesjonalnie, ze zindywidualizowanym podejściem do dzieci. Byłyśmy pod wrażeniem zaangażowania i życzliwości terapeutów, wolontariuszy oraz ilości i jakości pomocy terapeutycznych.

Dopełnieniem zajęć AAC była świetna fizjoterapia i nowopoznana metoda bazalna. Podczas turnusu Joasia rozszerzyła swoje tablice komunikacyjne o nowe aktywności i zainteresowania, dostała swój pierwszy paszport komunikacyjny. Miała możliwość porozmawiania z nowymi partnerami komunikacyjnymi oraz przetestowania technologii wspomagających. Joasia mówi, że było ekstra, cool 🙂

To był bardzo pracowity i efektywny tydzień, na którym dostałyśmy cenne wskazówki i zalecenia przygotowujące nas na dalszą drogę. Na tym turnusie rozmowa była przyjemnością, szkoda było czasu na wagary. Z kolei ja mogłam skorzystać z fizjoterapii i zorganizowanego wyjścia w góry. To był bardzo dobry czas. Dziękuję.

Sabina
mama Joasi
Joasia

Mistrzowska organizacja.
Atmosfera przyjazna i rodzinna.
Doskonała kadra.

Autentyczne wsparcie terapeutyczne.
Genialny proces rozwojowy dla dziecka.
Atrakcje dla dzieci i rodziców.

Dbałość o szczegóły pracy. Adekwatny harmonogram zajęć.

Polecam!

Patrycja
mama Wiktora

Co dał nam turnus terapeutyczny AAC zorganizowany przez MadaGada?

Nie ukrywam, że to było dla nas nowe doświadczenie. Po raz pierwszy miałam okazję zobaczyć, w jaki sposób można prowadzić z Krzysiem rozmowy i zachęcać go do aktywnej komunikacji za pomocą komputera i oprogramowania, z którego (od niedawna) korzysta.

„Podglądanie”, jak robią to doświadczeni terapeuci było dla mnie wspaniałą lekcją i wypunktowałam sobie wiele rzeczy, na które muszę zwrócić większą uwagę.

Krzyś był zachwycony i przejęty, tym, że może opowiadać o sobie za pomocą Słowika, a przy okazji uczył się prawidłowo budować zdania.

Ja zaś przede wszystkim byłam pod wrażeniem ogromnych pokładów cierpliwości i uważności – zarówno Pani Magda, jak i pozostałe panie terapeutki pracujące z Krzysiem wkładały w swoją pracę mnóstwo serca, wsłuchiwały się w mojego synka i dostosowywały tempo pracy do jego możliwości.

Nauczyliśmy się wiele, a piękna okolica i miła atmosfera po zajęciach sprawiły, że będziemy długo wspominać ten turnus.

Małgosia
mama Krzysia
Krzyś

Poznaj naszych terapeutów

Magdalena Bucyk

Jestem specjalistką AAC (komunikacja alternatywna i wspomagająca), pedagogiem specjalnym, oligofrenopedagogiem, terapeutą wczesnego wspomagania rozwoju.

Założyłam Centrum Wspomagania Rozwoju i Porozumiewania MadaGada w Łukowicach Brzeskich i w Opolu.

Jestem współautorką publikacji „Model aktywny. Komunikacja wspomagająca i alternatywna”.

Jako jedna z pierwszych w Polsce szkolę z metody AAC i przeprowadzam superwizje.

Przez wiele lat pracowałam też jako nauczycielka kształcenia specjalnego w przedszkolach i szkołach specjalnych.

Na co dzień pracuję z osobami o złożonych potrzebach w komunikowaniu się i ich rodzinami.

Jestem oligofrenopedagogiem, pedagogiem specjalnym, specjalistą AAC, logopedą, terapeutą TUS, ukończyłam kurs masażu I i II stopnia.

Jestem też nauczycielem dyplomowanym – od 2005 roku nauczycielem dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, od 2006 roku pracuję w Zespole Placówek Specjalnych w Nysie, gdzie jestem wychowawcą Zespołu Edukacyjno- Terapeutycznego dla uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną.

Na terenie placówki prowadzi również zajęcia z rewalidacji indywidualnej z zakresu AAC w modelu aktywnym

Ukończyłam szereg szkoleń z zakresu AAC w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową.

Uzyskałam Rekomendację – specjalisty AAC – udzieloną przez dr Magdalenę Grycman – z zakresu wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się (AAC), opartych na: „MODELU wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji.”

Od 7 lat jestem wykładowcą na Wyższej Szkole Teologiczno- Humanistycznej w Nysie. Prowadzę zajęcia z zakresu AAC w modelu aktywnym – na kierunku „Wczesne wspomaganie i Edukacja dziecka z autyzmem”.

W ramach SUO i „Programu za Życiem” prowadzę indywidualną terapię z zakresu treningów komunikacyjnych.

Brałam udział w różnego rodzaju projektach z Funduszy Europejskich, prowadziłam zajęcia Edukacyjno- Terapeutyczno- Integracyjne dla dzieci, młodzieży i ich rodziców oraz prowadziła indywidualne  konsultacje dla rodzin dzieci niepełnosprawnych.

Małgorzata Fuchs

Jestem certyfikowanym terapeutą Metody Vojty, nauczycielem metody Vojty Internationale Vojta Gesellschaft e.V.

Ukończyłam liczne kursy doskonalące (Refreskursy) i Workshopy i AG Metody Vojty.

Jestem też certyfikowanym terapeutą Terapii Neurorozwojowej wg koncepcji NDT-Bobath i specjalistą fizjoterapii.

Ukończyłam następujące kursy :

  • Kurs kinezyterapii oddechowej metodą AFE
  • Koncepcja PNF
  • Kurs podstawowy cz. I
  • Kurs koncepcji PNF w wodzie
  • Kurs PNF w pediatrii
  • Kurs PNF i Skoliozy
  • Kurs wybrane zagadnienia z teorii i terapii integracji sensorycznej małych dzieci niewidomych
  • Kurs podstawowy Kinesio Taping
  • Kurs podstawowy Kinesiology Taping w pediatrii
  • Wykorzystanie terapii tkanek miękkich w pediatrii
  • Kurs terapii czaszkowo-krzyżowej I, II, III, IV, V, VI stopnia
  • PRI (Postural Restoration Institute) – Miokinematyczna odbudowa wzorców zespołu lędźwiowo-miedniczo-udowego
  • PRI (Postural Restoration Institute) – kompleks piersiowo-brzuszny
  • Specjalista fizjoterapii
  • Diagnozowanie i leczenie bólów kręgosłupa metodą McKenzie – stopnieć A, B, C
  • Kurs taśm mięśniowo-powięziowych Mayersa
  • Kurs terapii manualnej stóp
Ewa Fuchs

Jestem magistrem fizjoterapii, absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, a także od 2019 roku dyplomowanym refleksologiem.