Czym są turnusy terapeutyczne AAC?
Turnusy terapeutyczne w MadaGada są odpowiedzią na potrzeby rodzin dzieci o złożonych potrzebach w komunikowaniu się.
Stanowią wsparcie dla dzieci o złożonych potrzebach w komunikowaniu się oraz ich rodzin w odszukaniu i budowaniu skutecznych sposobów w porozumiewaniu się.
Turnusy terapeutyczne dedykowane są dzieciom, które nie porozumiewają się werbalnie lub których mowa nie jest efektywna i funkcjonalna.
W turnusach biorą udział także rodzice.
Co się dzieje podczas turnusów terapeutycznych AAC?
Podczas tygoniowego turnusu AAC dzieci objęte są:
- codziennie czterema terapiami, w tym dwoma zajęciami AAC, fizjoterapią i neurologopedią,
- oprócz tego zajęcia wzbogacane są o terapię ręki, SI lub inne formy wsparcia w zależności do potrzeb dzieci.





Rodzice podczas trwania turnusu mogą:
- uczestniczyć w każdych zajęciach terapeutycznych,
- czerpać z fachowych porad i sposobów postępowania specjalistów,
- na bieżąco wymieniać się z nimi własnymi spostrzeżeniami i doświadczeniami z codziennego życia.
Dzięki temu mogą uzyskać realne wsparcie w procesie budowania kompetencji komunikacyjnych dziecka, jaki i swoich w roli partnera komunikacyjnego.
Ponadto turnus jest też dla rodziców okazją do poznania innych rodzin mających podobne wyzwania.





Turnusy terapeutyczne AAC
(stacjonarne Łukowice Brzeskie, woj. opolskie)
1.Odbywają się w miejscowości Łukowice Brzeskie w województwie opolskim, powiat brzeski, pomiędzy Opolem a Wrocławiem.
2.Terminy turnusów terapeutycznych umieszczone są w formularzu zgłoszeniowym.
3. Każdy z turnusów trwa 5 dni i odbywa się zawsze z udziałem rodzica.
4. Koszt udziału w turnusie terapeutycznym jest zależny od wybranego pakietu:
- pakiet standard (4 zajęcia) – koszt 4500zł,
- pakiet standard+ nocleg* – koszt 6000zł.
Pakiety nie zawierają wyżywienia.
*Pakiet standard+ nocleg zawiera nocleg w RIO Apartamenty Skarbimierz.
5. O zagwarantowaniu miejsca na turnusie terapeutycznym AAC decyduje data wpłaty 100% wartości turnusu.
6. Zapisy na turnus odbywają się przez formularz rejestracyjny. Skontaktuję się z Tobą mailowo w ciągu 7 dni od wysłania formularza.
Co mówią rodzice o turnusie terapeutycznym AAC?
Serdeczne polecam turnus który będzie odpowiedni dla każdego dziecka, które boryka się z jakimkolwiek problemem związanym z mowa. Moja córka dzięki turnusowi zyskała uwagę i koncentrację oraz zaczęła powtarzać samogłoski, spółgłoski i sylaby oraz odgłosy zwierząt. Nie mogłabym oczekiwać niczego lepszego
Na pewno będziemy uczestniczyć w kolejnych edycjach. Córka z przyjemnością uczestniczyła w zajęciach. Rodzinna atmosfera i wsparcie pań terapeutek na 102! Najlepszy turnus terapeutyczny dla dzieci!
Na turnusie nakierowanym na naukę alternatywnej komunikacji, zorganizowanym przez MadaGada Magdalena Bucyk, byłyśmy pierwszy raz i mam nadzieję, że nie ostatni.
Cały turnus przygotowany był bardzo profesjonalnie, ze zindywidualizowanym podejściem do dzieci. Byłyśmy pod wrażeniem zaangażowania i życzliwości terapeutów, wolontariuszy oraz ilości i jakości pomocy terapeutycznych.
Dopełnieniem zajęć AAC była świetna fizjoterapia i nowopoznana metoda bazalna. Podczas turnusu Joasia rozszerzyła swoje tablice komunikacyjne o nowe aktywności i zainteresowania, dostała swój pierwszy paszport komunikacyjny. Miała możliwość porozmawiania z nowymi partnerami komunikacyjnymi oraz przetestowania technologii wspomagających. Joasia mówi, że było ekstra, cool
To był bardzo pracowity i efektywny tydzień, na którym dostałyśmy cenne wskazówki i zalecenia przygotowujące nas na dalszą drogę. Na tym turnusie rozmowa była przyjemnością, szkoda było czasu na wagary. Z kolei ja mogłam skorzystać z fizjoterapii i zorganizowanego wyjścia w góry. To był bardzo dobry czas. Dziękuję.
Mistrzowska organizacja.
Atmosfera przyjazna i rodzinna.
Doskonała kadra.
Autentyczne wsparcie terapeutyczne.
Genialny proces rozwojowy dla dziecka.
Atrakcje dla dzieci i rodziców.
Dbałość o szczegóły pracy. Adekwatny harmonogram zajęć.
Polecam!
Co dał nam turnus terapeutyczny AAC zorganizowany przez MadaGada?
Nie ukrywam, że to było dla nas nowe doświadczenie. Po raz pierwszy miałam okazję zobaczyć, w jaki sposób można prowadzić z Krzysiem rozmowy i zachęcać go do aktywnej komunikacji za pomocą komputera i oprogramowania, z którego (od niedawna) korzysta.
„Podglądanie”, jak robią to doświadczeni terapeuci było dla mnie wspaniałą lekcją i wypunktowałam sobie wiele rzeczy, na które muszę zwrócić większą uwagę.
Krzyś był zachwycony i przejęty, tym, że może opowiadać o sobie za pomocą Słowika, a przy okazji uczył się prawidłowo budować zdania.
Ja zaś przede wszystkim byłam pod wrażeniem ogromnych pokładów cierpliwości i uważności – zarówno Pani Magda, jak i pozostałe panie terapeutki pracujące z Krzysiem wkładały w swoją pracę mnóstwo serca, wsłuchiwały się w mojego synka i dostosowywały tempo pracy do jego możliwości.
Nauczyliśmy się wiele, a piękna okolica i miła atmosfera po zajęciach sprawiły, że będziemy długo wspominać ten turnus.
Poznaj naszych terapeutów
Jestem specjalistką AAC (komunikacja alternatywna i wspomagająca), pedagogiem specjalnym, oligofrenopedagogiem, terapeutą wczesnego wspomagania rozwoju.
Założyłam Centrum Wspomagania Rozwoju i Porozumiewania MadaGada w Łukowicach Brzeskich i w Opolu.
Jestem współautorką publikacji „Model aktywny. Komunikacja wspomagająca i alternatywna”.
Jako jedna z pierwszych w Polsce szkolę z metody AAC i przeprowadzam superwizje.
Przez wiele lat pracowałam też jako nauczycielka kształcenia specjalnego w przedszkolach i szkołach specjalnych.
Na co dzień pracuję z osobami o złożonych potrzebach w komunikowaniu się i ich rodzinami.
Jestem oligofrenopedagogiem, pedagogiem specjalnym, specjalistą AAC, logopedą, terapeutą TUS, ukończyłam kurs masażu I i II stopnia.
Jestem też nauczycielem dyplomowanym – od 2005 roku nauczycielem dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, od 2006 roku pracuję w Zespole Placówek Specjalnych w Nysie, gdzie jestem wychowawcą Zespołu Edukacyjno- Terapeutycznego dla uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną.
Na terenie placówki prowadzi również zajęcia z rewalidacji indywidualnej z zakresu AAC w modelu aktywnym
Ukończyłam szereg szkoleń z zakresu AAC w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową.
Uzyskałam Rekomendację – specjalisty AAC – udzieloną przez dr Magdalenę Grycman – z zakresu wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się (AAC), opartych na: „MODELU wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji.”
Od 7 lat jestem wykładowcą na Wyższej Szkole Teologiczno- Humanistycznej w Nysie. Prowadzę zajęcia z zakresu AAC w modelu aktywnym – na kierunku „Wczesne wspomaganie i Edukacja dziecka z autyzmem”.
W ramach SUO i „Programu za Życiem” prowadzę indywidualną terapię z zakresu treningów komunikacyjnych.
Brałam udział w różnego rodzaju projektach z Funduszy Europejskich, prowadziłam zajęcia Edukacyjno- Terapeutyczno- Integracyjne dla dzieci, młodzieży i ich rodziców oraz prowadziła indywidualne konsultacje dla rodzin dzieci niepełnosprawnych.
Jestem certyfikowanym terapeutą Metody Vojty, nauczycielem metody Vojty Internationale Vojta Gesellschaft e.V.
Ukończyłam liczne kursy doskonalące (Refreskursy) i Workshopy i AG Metody Vojty.
Jestem też certyfikowanym terapeutą Terapii Neurorozwojowej wg koncepcji NDT-Bobath i specjalistą fizjoterapii.
Ukończyłam następujące kursy :
- Kurs kinezyterapii oddechowej metodą AFE
- Koncepcja PNF
- Kurs podstawowy cz. I
- Kurs koncepcji PNF w wodzie
- Kurs PNF w pediatrii
- Kurs PNF i Skoliozy
- Kurs wybrane zagadnienia z teorii i terapii integracji sensorycznej małych dzieci niewidomych
- Kurs podstawowy Kinesio Taping
- Kurs podstawowy Kinesiology Taping w pediatrii
- Wykorzystanie terapii tkanek miękkich w pediatrii
- Kurs terapii czaszkowo-krzyżowej I, II, III, IV, V, VI stopnia
- PRI (Postural Restoration Institute) – Miokinematyczna odbudowa wzorców zespołu lędźwiowo-miedniczo-udowego
- PRI (Postural Restoration Institute) – kompleks piersiowo-brzuszny
- Specjalista fizjoterapii
- Diagnozowanie i leczenie bólów kręgosłupa metodą McKenzie – stopnieć A, B, C
- Kurs taśm mięśniowo-powięziowych Mayersa
- Kurs terapii manualnej stóp
Jestem magistrem fizjoterapii, absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, a także od 2019 roku dyplomowanym refleksologiem.